Augusto Daolio

Da Wikipedia.
C'l artìcul chè 'l è scrit in Arzân Emiliàn

Artécol in dialèt arzân

Augusto Daolio (Nuvalêra, 18 fervêr 1947Nuvalêra, 7 utòber 1992) l’é stê un cantânt italiân.

La só véta 'd artésta

La só avintûra ind al mònd ed la muşíca la cumîncia da ragâs, quând, int al 1963, insèm a Beppe Carletti, Franco Midili, Leonardo Manfredini, Gualtiero Gelmini e Antonio Campari al fònda al gróp di Nomadi. Al cumplès al srà destinê a dvintêr al pió impurtânt e pió vèc gróp musichêl ind la stôria ed la muşíca italiâna. Al dvèinta al cantânt e al sicûr câp dal gróp, grâsia al só bòun nòm e al só stupènd rapôrt cun al póblich: sgnê da la vòja de stêr insèm a j afesiunê, da ló sèimper cunsidrê amîgh. Int al 1972 l'à stampê un 45 gîr da per ló: Una ragazza come tante.

La só personalitê, acsé bèin vésta da j afesiunê, l’à sèimper fât vèder tânta vòja ed véver e desidèri ed giustésia ed ugualiĵansa ind i cunfrûnt dal persòuni e popolasiòun pió dèbli e melmési mó sèimper visûda ind la simplicitê. În quisché j ideêl che fân unōr incòra incō al Pôpol Nomade, osèja j apasiunê dal gróp di I Nomadi.

Al mōr al 7 utòber 1992, a la fîn ed ‘na cûrta e dulurōṣa malatéia. Al lâsa, la cumpâgna Rosanna Fantuzzi, e un vōd ch’an ‘s pōl mìa impîr a l'intêren di Nomadi e int al cōr di Afesiunê.

Dôp la só môrt la cumpâgna Rosanna la fònda l'asociasiòun "Augusto per la vita"

Augusto Daolio an n’é mìa stê sōl un cantânt mó ânch un povēta e un pitōr.

Un pô ed còl ch' l'à dét

«
  • Sono nato il 18 febbraio 1947 a Novellara di Reggio Emilia, nel cuore della notte mentre freddo e brina duellavano con rami secchi di pioppi e tigli. Sono nato al caldo e mi hanno chiamato Augusto come un nonno che non ho mai conosciuto. Il cognome Daolio mi è stato dato da un uomo semplice e a suo modo dolce e complice. Dall'età di sedici anni canto in un gruppo che si chiama Nomadi, scrivo canzoni e giro il mondo. C'è un altro mondo dentro di me che racconto con il disegno e la pittura, lo faccio da parecchi anni e alberi, rocce, cieli, lune, ombre e altro popolano questi miei racconti. Ho esposto in giro per l'Italia, ho illustrato dischi, libri, cartoline. Manifesti. Non disegno per riempire un vuoto ma per vuotare un pieno che è dentro di me e preme
  • Sono stato fortunato: ho incontrato la musica, ho incontrato la poesia, ho incontrato l'arte, ho incontrato le parole. Voglio dire che non ho cercato niente.
  • Ho molti amici pittori, scultori, grafici. Ognuno di loro mi regala qualcosa, mi fa entrare nell'intimità degli studi odorosi d'olio di lino e di acquaragia, mi fa partecipe di quella strana magia alchemica. Ho pochi amici cantanti e musicisti, e non so perché. Forse per la loro poca passione per i fatti della vita, quando sembrano preoccupati solo del successo, dell'ultimo album, e quando non sono al centro dell'attenzione dormono moltissimo, come le ballerine. Cosa che mi distingue da loro decisamente.
  • Se quello che mi porta a disegnare è una sottile malattia morbosa, una piccola lesione, una devianza, uno strappo, desidero che ciò non trovi mai guarigione, anzi desidero considerare il disegnare come un lavoro, anche faticoso, di scavo, di confessione a volte anche dolorosa.
    È allo stesso tempo una fortuna umana, grandissima.
  • Quando non ho voglia di disegnare ho voglia di scrivere, quando non ho voglia di scrivere e non ho voglia di disegnare ho voglia di viaggiare.
  • Se canti solo con la voce, prima o poi dovrai tacere... Canta con il cuore, affinché non dovrai mai tacere.
  • A me la morte fa una gran paura, si lasciano troppi sorrisi, troppe mani, troppi occhi.
  • …»
(IT)(Dichiarasiòun fâti in diversi ucasiòun)
«

* A sûn nasû al 18 ed fervêr 1947 a Nuvalêra ed Rèz, int al cōr ed la nôt mèinter al frèd e la brèina a fêven al duèl cun i râm sèch di pióp e téli. A sûn nasû al chêld a m'àn ciamê Augusto cme un nôn ch' an n'ò mai cgnusû. Al cugnòm Daolio al m'é stê dê da un òm a sō mōd dōls e tinamân. Da l'etê ed sèd's ân a cânt int un gróp ch' al 's ciâma Nomadi, a scrév cansòun e gîr al mònd. A gh'é un êter mònd dèinter ed mé ch' a cûnt cun al disègn e la pitûra, al fâgh da dimòndi ân e êlber, prēdi, cēl, lûni, òmbri e êter în dèinter in sté mē racûnt. A j ò més in mòstra in gîr per l'Itâlia, a j ò zuntê al figûri a désch, léber, cartulèini. Manifèst. An disègn mia per impîr un vōd mó per şvudêr un pîn ch'l'é dèinter ed mé e al cócia.


* A sun stê furtunê: jò incuntrê la muşíca, jò incuntrê la poeşéia, jò incuntrê l'êrt, jò incuntrê al parôli. A vòj dîr ch' an n'ò mia serchê gnînt.
* A gh'ò dimòndi amîgh scultōr, pitōr e grâfich, Ciaschedûn ed lōr am regâla quèl, am fà andêr in cunfidèinsa cun i stódi parfumê 'd ôli ed lèin e 'd acqarêşa, am fà tôr pêrta a cla strâna magî misteriōşa. A gh'ò pôch amîgh cantânt e muşicésta, e an só mia perchè. Fōrsi perchè a gh'àn pôca pasiòun per i fât ed la véta, quân a sèmbrên procupê sōl dal sucès, ed l'ûltma colesiòun, e quând în mia al cèinter ed l'atensiòun a dôrmen dimòndi, cme al balerèini. Lavôr ch' am divéd da lōr in môd decîş.
* Se còl ch' am pôrta a disgnêr l'é 'na sutîla malatéia fōra dal normêl, 'na frîda céca, un difèt, un şbrêgh, a vòj che còst an guarésa mai, ânsi a vòj cunsidrêr al disgnêr cme un lavōr, ânca fadigōş, de schêv, ed cunfesiòun dal vôlti ch'la fâga ânca mêl.
L'é ind l'istès mumèint 'na furtûna umâna, dimòndi grôsa.
* Quând an gh'ò mia vòja ed disgnêr a gh'ò vòja de scréver, quând an gh'à mia vòja de scréver e an gh'ò mia vòja 'd disgnêr a gh'ò vòja ed viaşêr.
* S'et cânt cuna la vōş, préma o dôp ét gh'ê da taşèir... Canta cun al cōr, perchè ét gh'arê mai da taşèir.
* A mé la môrt l' am fà 'na paûra grôsa, a 's lêsen trôp surîş, trôpi mân, trôp ôc.»

(ARZ)

Un pô ed còl ch' l' à scrét ind al sō cansòun

«
  • ...
  • Ma che film la vita, tutta una sorpresa, attore spettatore, tra gioia e dolore, tra il buio ed il colore. (da: "Ma che film la vita")
  • Salutami le stelle della tua città, del sole che io porto nel mio cuore, salutami le piazze della tua città, riempire d'amore. Salutami le stelle della tua città, piantaci bandiere d'allegria, salutami le piazze della tua città, piene di fantasia. (da: "Salutami le stelle")
  • Così tu ascolti la notte nel suo amaro morire, trascinare con sé i tuoi pensieri, ma già l'alba illumina il cielo, ti cancella il buio dal viso, è già giorno, è già domani. (da: Non Credevi).
  • ... »
(IT)(Pcòun tôt da un pô dal só tânti cansòun)
«

* Mó che félm la véta, tóta 'na surprèişa, atōr spetadōr, tra la felicitê e al dulōr. (da: Ma che film la vita)
* Salótom al strèli ed la tó sitê, dal sōl che mé pōrt int al cōr, salótom al piâsi ed la tó sitê, impési 'd amōr. Salótom al strèli ed la tó sitê, piântegh dal bandēr 'd alegría, salótom al piâsi ed la tó sitê, pîni ed fantaşéia. (da: "Salutami le stelle").
* Acsé t' ascōlt la nôt int al só amêr murîr, tirêr's adrē i tō pinsēr, mó bèle l'êlba la s'ciarés al cēl, a 't e-scanşèla al scûr da la ghégna, l'é bèle dé, l'é bèle dmân. (da: Non Credevi).»
(ARZ)

Elèinch di désch

Colesiòun cun i Nomadi

Colesiòun gnûdi fōra dôp la môrt

Sègn ed riguêrd

Dal 1993, só idèja dal giurnalésta ed mûşica Fausto Pirito, in ricôrd 'd Agusto Daolio, è stê fât al prémi Tributo ad Augusto", dê tót j ân a Nuvalêra, al tèimp dal Nomadincontro, ch' al vîn fât int al fîn ed la stmâna pió atâch a la dât dal cumpleân 'd Augusto, a 'n' artésta ch' al s'é fât vèder per avèir avû dal idèj per la solidarietê. Int al 1995 al prémi l'é stê dê a tót j artésta ch' àn tôt pêtra al désch per beneficèinsa Tributo ad Augusto.

Sègn ed riguêrd in mûşica

Ad Augusto a gh'é stê dedichê soquânti cansòun:

  • Ricordarti dei Nomadi da la colesiàun Lungo le vie del Vento (1995)
  • Int al 1993 i Litfiba a dèdichen al pès Sotto il Vulcano ad Augusto Daolio, môrt int cal peréiod.
  • Int al 1999, Zucchero al dèdica al pès Arcord ad Augusto; int al pès, a gh'é preşèint un pcòun ed Canzone della bambina portoghese cantê da Augusto tôt da la colesiòun "I Nomadi Interpretano Guccini" dal 1974
  • Int al 2001 al cantânt e autōr rocker Graziano Romani al póblica la colesiòunStorie Dalla Via Emilia, cun dèinter al pès Augusto (Cantaci Di Noi), 'na cansèun dedichê ad Augusto.
  • Int al 2002 Graziano Romani al póblica C'è Bisogno Di Un Sogno, un cd live" per tirêr só di fònd in favōr ede l'ADMO, cun dèinter al pès dal vîv 'd Augusto (Cantaci Di Noi) ed 'na personêl interpretasiòun dal pès Ti Voglio.
  • Int al 2003 Aida Satta Flores la póblica Voglio portarti musica, cun dèinter al pès Capitano dei colori dedichêda ad Augusto Daolio
  • Int al 2006 "I Grifoni" a scréven Canta con noi Augusto
  • Int al 2012 Stefano "Cisco" Bellotti l' incéd int al colesiòun Fuori i secondi al pès Augusto

Colegamèint d'ed fōra