Anna Oxa

Da Wikipedia.
Jump to navigation Jump to search

C'l artìcul chè 'l è scrit in Miranduléś Emiliàn


«
Una giacca doppiopetto per avere un cuore in più, tanti nodi al fazzoletto per non passarci su, piedi grandi per sentire che la terra è sempre là e il cappello ad impedire che gli sfugga la realtà. Questo è il mio pagliaccio azzurro, da bambina in poi l'amo eppure non gli ho chiesto mai chi sarai.»
(IT)(Il pagliaccio azzurro, 1979)
«
Un giachét dòpipèt p'r avér un cōr da piò, un muć ad gróp a 'l fasulét p'r a n pasàr-ag minga sù, pē grand par sintìr che la tèra l'è sèmpar là e 'l capèl p'r impedìr che la véra la gh scapa via. Qvést chè 'l è 'l mè pajàs celèst, da quànd a séra putìna a gh vój bèṅ ma a n gh'ò dmandâ mai chi sarà't?»
(MUD)
L'Anna Oxa tòlta śò in dal 2012


L’Anna Hoxha, cgnusùda méj c'n al nóm 'd art 'd Anna Oxa (Bari, 28 'd Avrìl dal 1961), l'è na cantànta e 'n persunàǵ televiśìṿ itagliàṅ, fiōla 'd 'n albanéś vgnû a star in Itàglia. In dal 1979 l'à recitâ da prutagunìsta in dal film Maschio, femmina, fiore, frutto.

In dla sò caréra l'à fat vgnir fóra vint-a-tri disc, daśdòt in studi, dū da 'l viṿ e tri racòlti. Al sò prim trénta-tri gir 'l è stâ Oxanna dal 1978 c'n al sìngul Un'emozione da poco scrit par lē da Ivano Fossati p'r èsar preśentâ a 'l Fèstival ad Sanrémo, manifestasiòṅ che lē l'à pò vins par dū vòlti, in dal 1989 cun Ti lascerò (cantàda insém a Fausto Leali) e in dal 1999 cun Senza Pietà. Fra i sò pès più cgnusû a 'rcurdém anc Il pagliaccio azzurro, Fammi ridere un po’, È tutto un attimo, Donna con te, Quando nasce un amore, Senza di me, Storie e Tutti i brividi del mondo.

In dal 1988 e in dal 1989 l'à preśentâ cun sucès al prugràma dal sàbat sira 'd Raiuno Fantastico, prima cun Enrico Montesano e pò cun Massimo Ranieri. Sèmp'r in televiśiòṅ l'à cundót al Fèstival ad Sanrémo dal 1994 insém a Pippo Baudo e l'à tòlt part a Torno sabato ad Giorgio Panariello in dal 2001. Dòp n'esperiénsa cuma cuncurènta a Ballando con le stelle (2013), in dal 2016 la fà la giùdas a Amici di Maria De Filippi.

Discugrafìa

Àlbum

da 'l Viṿ

Racòlti

EP

Filmugrafìa

Culegamènt estéran

Nòti