Sân Dunèin (Carpnèida)

Da Wikipedia.

Artécol in dialèt arzân

Sân Dunèin

Sân Dunèin ed Marôla (San Donnino di Marola in italiân) l'é 'na frasiòun dal cmûn ed Carpnèida, in pruvîncia ed Rèz e insém a l' Apenèin arzân.

La cēşa ed Sân Dunèin

Al pôst al fà pêrta dal bacîn dal Tresnêr, l'é un cèinter prém ed tót campagnôl. A gh' în soquânti interesânti cà a tòr, carateréstica costrusiòun ed l'Apenèin, e 'na cēṣa parochiêla in un pôst iṣolê, atâch al turèint Tresnêr.

Lodovico Ricci int al 1738 al spiêga acsé Sân Dunèin:

«

San Donino di Marola, Marchesato, Giurisdizione e Comune sotto il Ducato, la Diocesi e l'Archivio di Reggio. Ha per confine le giurisdizioni a levante di Pantano, mezzogiorno di Busanella, e delle Carpineti, ponente la Giurisdizone di Sarzano, e lo Stato di Parma, settentrione la Giurisdizione di Pantano. Ha la propria adunanza di Reggenti, e un giusdicente con il titolo di Podestà. Ha una Parrocchiale col titolare di San Donino, figliale della Pieve di Carpineti. Il pretorio è in San Donino di Marola. È intersecato dalla Strada della Lunigiana. È feudo della Casa Fontanelli di Modena. È posto nel monte, ed è distante da Reggio 17 miglia, da Modena 27. Ha una popolazione di 436 abitanti


Nôta: sta pâgina ché l'é stêda inviêda cun na tradusiòun da it:San Donnino di Marola