Kyriakos Mitsotakis

Da Wikipedia.

C'l artìcol chè 'l è scrit in Carpśàn Emiliàn

Mitsotakis è u Primu Ministru spagnolu Mariano Rajoy in u 2017
Mitsotakis è Mareva Grabowski-Mitsotakis cù u presidente di i Stati Uniti Donald Trump in l'Uffiziu Ovale di a Casa Bianca, ghjennaghju 2020

Kyriakos Mitsotakis (nê al 4 ed mèrs dal 1968) 'l è 'n pulìtic gréc ch'a gh'cmanda in dal partî cunservadōr Nóva Democrasìa e 'l è Prim minìster edla Grécia per la secònda volta dòp l'elesiòun dal 26 'd śugn dal 2023. Al deśvìn da na famìa ed ginta ch'l'à bèle servî al Stèt in dla polìtica, send che só pèder Konstantinos Mitsotakis 'l era stê anca lò Prim Minìster da 'l 1990 a 'l 1993.

Mitsotakis hà rializatu à a dirigenza di u partitu di a Nova Democrazia in l'alizzioni di ghjennaghju 2016 è era u capu di l'uppusizione in u Parlamentu ellenicu finu à a so vittoria assai contestata in l'elezzioni generali di u 2019, scunfittu u primu ministru in carica Alexis Tsipras. Ripeterà u so trionfo in l'elezzioni generale di u 2023 di maghju è di ghjugnu, scunfiggendu u so rivalu Tsipras da una larga margine è assicurendu un guvernu supermajorità.

U so tempu in u putere hè stata carattarizata da un sconvolgimentu in e fragili finanze di a Grecia dopu à i 10 anni di a crisa ecunomica greca chì hà lasciatu u paese in lotta è a miseria generalizata, a risposta di u so guvernu à a pandemia di COVID-19 è una forte pulitica estera. Tuttavia, hà affruntatu critichi per a suppressione di a libertà di stampa è di i media, i spintamenti di migranti da u Mari Mediterraniu, u scandalu di l'interceptazioni di u 2022, chì hà espostu l'spionamentu da u guvernu versu i pulitici è i funzionari è a mala gestione di diverse crisi interne, cum'è u trenu. crash à la Vallée de Tempi le 1er mars 2023.